En Suisse

Zermatt agerar bostadsort denna veckan och presterar på hög nivå. 14 grader varmt i dalen med stålande solsken och klarblå himmel har det bjudits på både idag och igår, kameran går varm som bara den kan ni tro.

Efter 7,5 h flyg från New York till Geneve var det dags för en ca 3 h lång bilfärd innan vi äntligen var framme i Zermatt. För er som har varit här kan ni tänka er hur stora mina ögon blev när vi väl anlände och hur jag tappade hakan över hur vackert detta land är när vi färdades från Geneve till Zermatt - för er som inte har varit här så kan jag redan efter två dagar rekommendera det.

Idag bjöds det dessutom på skidåkning, en vårig sådan dock med en hel del backar bara bestående av ren sorbet. Har haft bättre skidåkning andra gånger jag åkt skidor men atmosfären/miljön/utsikten är något som toppar det mesta. Dessvärre hade jag problem med mina fötter idag så det blev inte riktigt lika mycket skidåkning som beräknat, tappade nämligen helt blodcirkulationen till fötterna efter en backes åk. Tror att det kan bero på flygturen igår/förrgår + att pjäxorna inte var helt rätt för mig. Men i vilket fall som blir det ingen skidåkning i morgon men troligtvis på tisdag igen. Planerna för morgondagen är dock inte helt fel i alla fall med avslappning i den härliga vårsolen, hoppas ta en lång promenad upp längs bergen och kanske hinna utforska byn någorlunda. Då jag just nu befinner mig på ca 1500 m höjd över havet bara i dalen så tar solen riktigt ordentligt här - 30 min utan någon form av solskydd och man börjar bli bränd.

Bilder kommer !

EE.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jobbar du där också el. har du semester?

2011-04-17 @ 22:51:46
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jobbar och på sätt och vis har semester :)

2011-04-18 @ 09:47:18
Postat av: Mutti

Vilken kanonbild .....läckert... kram Mutti

2011-04-18 @ 13:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0