Last monday in Zermatt

Förra måndagen tog jag på mig mina joggingskor och begav mig ut på en liten hiking-trip i underbara Zermatt. Jag hade som mål att ta mig till en liten "by" vid namn Zmutt, det jag inte hade räknat med var hur extremt jobbig vägen dit skulle bli. Med 16 grader varmt och en höjd skillnad från Zermatt till Zmutt på ca 500 m så tog det mig ca 3 h fram och tillbaka och en hel del kramp i benen. Kameran hängde med och jag tog nog ungefär 100 kort denna dag då jag helt enkelt inte kunde sluta förvånas av hur vackert det var överallt - oj, vad gammal jag känner mig när jag skriver detta, haha.
De små elbtaxibilarna som kör runt i Zermatt, inga "vanliga" bilar tillåtna
Zmutt
EE.

Kommentarer
Postat av: Mutti

Jag har fått en dröm genom att titta på dina bilder ...jag vill dit och åka skidor eller vad som helst ..Hoppas att allt e gott med dig...Kramen från din Mutti

2011-04-27 @ 09:08:31
Postat av: Sandra

Wow, det ser verkligen mysigt ut.

2011-04-27 @ 20:47:45
URL: http://www.stoppstanna.com/sandra/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0