110419 in Zermatt

Bildbomb från min tisdag förra veckan i Zermatt då jag började med att vandra upp till lilla byn Furi för att därifrån ta liften upp, upp och upp till högsta toppen man kan ta lift till i området - en helt oförglömlig upplevelse. Lägger upp resten av bilderna från den dagen imorgon.

Kort sammanfattning av denna dagen: vaknade upp utan känsla av jetlag, frukost, städade, tvättade, mötte upp Johanna för Powerwalk i Central Park, köpte lunch på Dean & Deluca, tog med en filt och njöt i solen tillsammans med Johanna i ca 2 h, snabbt till mataffären, tog en kalldusch då dagen bjudit på 25 grader, lagade kinamat och sen började au pair:andet.

Är just nu inne i en liten svacka känns det som, har mycket hemlängtan för tillfället trots härliga människor och underbart väder - men det går ju inte riktigt att styra den där känslan tyvärr så jag får väl bara hoppas att den försvinner snart igen!

'
I väntan på kabinen som skulle ta mig till Klein Matterhorn
Samma höjd som molnen
Lämnar stationen
Här var det en tjej som svimmade brevid mig på grund av höjdskräck
Ovanför molnen
Till vänster om den orangea "pluppen" låg stationen där kabinen utgått ifrån
Framme på toppen och alla moln såg ut som ett enormt hav av sockervadd
To be continued...

EE.

Kommentarer
Postat av: Berit silow

Och om eller när du kommit hem kommer du att längta tillbaka! Faktiskt vill man ha det bästa från varje plats, varje tid....



Hälsn berit

2011-04-28 @ 04:56:11
Postat av: Mutti

Allt här hemma kan upplevas om och om igen ... så njut av tiden du har där den är ju trots allt begränsad...men alla har vi våra dagar det vet du min goa tjej.. det är helt i sin ordning att längta hem ingen konstig känsla den får lov att finnas där men låt den inte ta överhand.... En stärkande Mutti kram från Lomma...Love You!!! Du vilka underbara bilder vi får kanske göra Zermatt tillsammans ngn gång ;)

2011-04-28 @ 08:48:08
Postat av: ida

Heej! :) Har följt din blogg ett tag nu och det ser verkligen underbart ut på alla fina bilder du lägger upp här på bloggen! Jag bara längtar att själv få uppleva den enorma staden!! I augusti åker jag till New Jersey och jobbar som au pair, 30 min med tåg till NYC och jag hoppas verkligen att det är lika underbart som det ser ut :D

2011-04-29 @ 01:43:35
URL: http://idaiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0