110419 #2

Fortsättningen från igår, ytterliggare en liten bildbomb.

Tog mig ju som sagt upp så högt jag kunde komma i Zermatt för ca 1,5 vecka sen nu och det var en upplevelse som jag aldrig kommer att glömma. Bara kabinliften upp till toppen var något jag aldrig kommer glömma då dels en tjej svimmade och jag kände höjdskräck på riktigt för första gången någonsin. Väl uppe på toppen var det långt ifrån lika varmt som nere i dalen, men huttrande tog jag mig runt för att suga in alla intryck. När jag köpte min biljett upp visade sig att jag hade köpt till entré till the World's highest glacier palace vilket jag blev otroligt glad över att jag gjort. Ännu kallare än ute på toppen var det när jag gick runt inuti denna glaciär, t.o.m så kallt att batteriet på min kamera fick fnatt och i princip ville ge upp. Några kort hann inne i "palatset" och även några få när jag kom ut, men det kändes verkligen som rätta stället och tillfället som min kamera skulle ge upp - eller inte! Helt grymt var det i alla fall, toppen ligger ju ändå på nästan 4000 m.ö.h så jag befann mig ju ovanför molngränsen men också på så pass hög höjd att jag kunde känna att syrehalten var lägre.

Well, well - har några bilder kvar att visa från min Schweiz resa som på alla möjliga tänkbara sätt skiljer sig så grymt mycket från mitt liv här i New York. Då jag bränt mig de två föregående dagarna när jag hängt i Central Park med Johanna har jag mestadels befunnit mig inomhus idag, passat på att fixa lite grejer, bara tagit det lugnt och hållt mig undan regn- och åskväder. Imorgon är det the Royal Wedding och jag har precis ställt in min TiVo på inspelning så att jag ska kunna se lite i efterhand då allt börjar när vi sover här på andra sidan Atlanten.

EE.

Kommentarer
Postat av: Lotta Elvander

Vilka bilder Emma! vill prova att vara ovanför molnen! pusssar, saknar dig <3

2011-04-29 @ 09:16:16
Postat av: Anonym

Håller med Lotta, fast tyckte att den där bilden med Jesus på korset var lite brutal, haha! Skulle också väldigt gärna ha velat hänga på :)

2011-04-29 @ 14:39:20
Postat av: Pappa

Grymmaste bilder jag sett på länge:-)) Canon-bra, Emma :-) <3

2011-05-01 @ 10:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0