I'm coming home

Dåligt att jag inte uppdaterat på länge, dåligt att jag inte uppdaterat om det viktigaste just nu: Jag åker hem på nu på fredag den 17e juni, JFK - Copenhagen!
Så mycket har hänt men det här är verkligen helt rätt beslut för mig. Jag älskar detta stora äpple som nu agerat hemstad åt mig i 4,5 månad, älskade det från första stunden jag var här som turist hösten 2008! Men allt blir inte alltid som man tänkt sig och det blev inte min vistelse som Au Pair här. Jag tog beslutet och berättade för familjen den 23 maj och åker alltså hem om 4 dagar. Det har varit det tuffaste beslutet jag någonsin behövt fatta, de tuffaste konversationerna jag någonsin behövt ta mig igenom, men det känns helt rätt.
Jag ångrar inte en sekund av min tid som Au Pair, att jag åkte hit från första början, att jag hamnade i den familjen jag gjorde, att jag stannat här så pass länge som jag gjort, att jag fått upptäcka Manhattan på ett sätt jag kanske inte skulle får gjort annars och att jag fått utvecklas enormt som person. Men det här var bara inte rätt för mig på många olika sätt vilket förklarar min hemresa.
Jag kommer att sakna extremt mycket här, men jag vet att jag kommer tillbaka - och det snart igen för att hälsa på alla härliga människor man lärt känna!
Under den senaste tiden har jag alltså inte orkat att ta mig an bloggen , utan jag har istället njutit och försökt ta vara på den tiden jag har kvar här. Jag har heller ingen aning när jag kommer att skriva här igen - men tack till er som har stöttat mig genom denna tiden och till er som läst och kommenterat !
Kommer att börja skriva här igen så fort jag känner att jag har något vettigt att dela med mig av. Vem vet var jag befinner mig då någonstans, för här smids det stora planer om framtiden !
Tripp till Niagara Fallen 3-5 juni

Kommentarer
Postat av: Sabina

Tack för att jag har fått följa din tid som au pair i New York, det har verkligen varit superkul att läsa din blogg :)

Jag önskar dig lycka till med allt i framtiden!

2011-06-14 @ 10:43:56
URL: http://sabolina.devote.se
Postat av: Berit

Tack för att jag fått följa dig under din tid i stan där jag känner mig hemma

2011-06-14 @ 18:53:39
Postat av: Jonna

Välkommen hem Emma... till utmärkelsen - Här är det bäst att bo 2011! =)Du kommer hem med en stor kunskap och erfarenhet i bagaget. NY försvinner ju inte bara för du lämnar staden för den här gången. Osså vet jag att det finns en och annan som vill pussa och krama dig riktigt mkt när du kommer hem =) Vi ses!

2011-06-15 @ 21:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0