Savage Beauty

Igår tog Johanna och jag oss till the Met för att kolla in Alexander McQueen Savage Beauty utställningen. Jag var på the Met i lördags under min class och tänkte då kika in på utställningen en snabbis, men det verkade som att en hel del New Yorkers tänkte som jag = FULLPROPPAT! Men som sagt så gav jag det ett försök igår, fortfarande ganska mycket folk men absolut bättre än lördagen. Utställningen var helt otrolig, ett måste om man befinner sig i New York just nu eller fram till i mitten av juli någon gång. Dock fick man inte lov att fotografera alls, så det var till att smygfota med min iPhone vilket förklara den dåliga bildkvalitén.
Johanna och jag på the Met steps
Mer konstverk än faktiska kläder
Vad sägs om två krokodilhuvuden på axlarna?
Till denna kreation användes tydligen 260 m tyg
De kända skorna från Alexander McQueen's SS10

EE.

Kommentarer
Postat av: Berit

Fy dig! Jag har inte varit på nån show eller utställning där jag inte fotat. Jag brukar sluta när de säger till. I morgon ska det regna så nu drar jag. Ha det riktigt gott kram

2011-05-14 @ 03:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0